lauantai 26. marraskuuta 2016

Kieku ja Kaiku

Kieku (vasemmalla) löysi hienon pahvin sillä aikaa kun palvelija keitti kahvin.
Siinähän olikin hieno kolo, johon voi tunkea kylmät tassupolot, keksi Kieku.
Kaiku löysi pahvin. Saman, jossa Kieku hetkeä aiemmin uinahti. Toinen samanmoinen pahvi vieressä lojuisi, mutta kun Kieku toisen valitsi...

Kieku ulos tuijottaa, lunta taivas valkoisenaan. Kaiku liittyy seuraan.
Lunta mitä lunta, tuleeko nyt valoisaa? -"En tiedä mutta sulla on tossa vähän moskaa."

Kieku hymyilee kaiteiden väleistä. "Jos hyppään kaivoon, hyppääkö Kaiku perässä?"
Kaiku ottaa varman päälle, lattialle on liian pitkä matka tälle säälle.

Mutta mihin jäi Kaiku, kun olisi aika joulukuvausten????
"Ollos hiljaa, mä oon nyt zen."

16 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Ne oli myös mun ja isoveljeni lempinimet muksuina ^.^ (Minä tietty se Kaiku..)

      Poista
  2. Joulukuvausilme on ihan paras! Zen on kissan paras olotila :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeitä piti vähän harjoitella ennen oikeita kuvauksia :)

      Poista
  3. Minä en koskaan ymmärtänyt, mikä Kieussa ja Kaiussa oikein viehätti, kun itselle ne riimittelyt aiheuttivat lähinnä ärtymystä. Tällaisiksi upeiksi kissahenkilöiksi uudelleensyntyneinä voisi niistä kuitenkin jopa oppia pitämään. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, pieni paljastus: Tätä surkeaa riimittelyä on ens kuulle luvassa roppakaupalla lisää.. :p :D Kieusta ja Kaiusta mulla ei hirveästi ole muistikuvia, vanhemmat niitä on ilmeisesti enemmänkin lueskelleet :)

      Poista
    2. Riimittelyn kestää, jos on kissat taas kuvissa!

      Minäkin muistan alkuperäiset Kieun ja Kaiun vain sellaisesta vanhasta ja rapistuneesta kirjasesta, en (onneksi) ole myöskään oikeaa ikäluokkaa. :D

      Poista
    3. Kuvissa on kyllä kissoja :) (Ite oon ikäluokkaa "Rölli" ja "muumi" :D)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kiitämme, tästä vielä kunniaa niitämme :D

      Poista
  5. Miten mulla on mennyt tällainen runokatteilu ihan ohi?!! :-o Tyhmät nuo Bloggerin uudistukset, kun lukemisto on vasta siellä ekstraklikkauksen päässä - eikä kommenttejakaan näe enää suoraan, vaan pitää klikata ainakin kahteen alavalikkoon. Aaargh!

    Mutta selvisin hermostumisesta, koska Kieku ja Kaiku ovat niin hassuja ja ihania! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en ymmärrä, miksi pitää uudistaa jotain mikä toimi jo ennestään. Rupeiskohan bloggerin normaalikenkkuilut uudistuksen myötä vähenemään.. :p Onneksi löysit lopulta tänne ja kiva, että Kieku ja Kaiku -kukkoset sai kiehuvat tunteet viilenemään. :D

      Poista